עצרת השבעה | גדולי ישראל ספדו בדמע למרן רבי רחמים מאזוז זצ"ל
- מערכת האתר

- 13 במאי
- זמן קריאה 2 דקות
במלאת ימי השבעה להסתלקותו של מרן הגאון הגדול רבי רחמים מאזוז זצ"ל נערכה בישיבתנו הקדושה 'כיסא רחמים' עצרת מספד והתעוררות בה ספדו לרבנו גדולי ישראל שליט"א וסיפרו אודות מעלתו הגדולה | סיקור ותיעוד

אמש (שלישי) נערכה בהיכל ישיבתנו הקדושה 'כסא רחמים' בבני ברק עצרת מספד והתעוררות במלאת השבעה להסתלקותו של מרן הגאון הגדול רבי רחמים מאזוז זצ"ל, מראשי הישיבה ונשיא מכון 'הרב מצליח', שהלך לעולמו ביום ל"ג בעומר.
לאחר שנפתחה העצרת בדברי המנחה נכדו ויד ימינו הרב רחמים אליה מאזוז, שסיפר על רבנו כסבא אישי ועל חומרותיו המיוחדות בהלכה, נשא דברים אחיינו, מורנו הגאון הרב מצליח חי מאזוז שליט"א שעמד על גאונותו של רבי רחמים זצ"ל כפי שהכירו באופן אישי מקרוב.
מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א כובד בהדלקת נר ולאחר מכן נשא משא נרגש על בקיאותו וענוותנותו הגדולה של הגאון זצ"ל. "העולם לא יודע את גדלותו של האדם הגדול הזה. לא ראיתי ענווה אצל אף אדם בעולם כמו הענווה הגדולה שלו. היה אחד מגדולי הדור ממש, בלי שום הגזמה", אמר הראש"ל בכאב. "נלקח מאיתנו המאור הגדול לממשלת התורה כולה. אוי, באיזה חיסרון אנחנו נמצאים".
עקב טרדות הציבור נבצר ממרא דאתרא רמת אלחנן הגאון הגדול הרב יצחק זילברשטיין שליטא להגיע, והוא שלח את חתנו הגאון הרב אליעזר רוט למסור את דבריו. בדבריו סיפר הגר"א רוט כי הגר"י זילברשטיין התבטא עליו ועל אחיו: "אלו האחים הקדושים שבקיאים בכל מקום בש"ס ובתוספות". הגר"י קרא למשפחה להוציא ספר על הנהגותיו: "הגאון זצ"ל לא דיבר אף מילה מיותרת. לא ראיתי אף פעם אדם שמדבר כל כך מעט דברים בטלים".
במשאו של אחיו, ראש הישיבה מרן הגאון הגדול הרב צמח מאזוז שליט"א, קרא ראש הישיבה לציבור "קחו עמכם דברים" ממידותיו של המנוח, והתמקד בחשיבות הרציפות בלימוד ותענית דיבור. הגר"צ הוסיף כי בעקבות הפטירה הפתאומית, המגיעה כשנה לאחר לכתו של מרן רבנו הגדול ראש הישיבה זצוק"ל, על כל אחד להתבונן במה יוכל להוסיף ולתקן.
עוד נשאו דברים בעצרת הגדולה: מורנו הראב"ד הגאון רבי דוד עידאן שליט"א, מגיד המישרים הגאון הרב מקיקץ נסים חיים מאדאר שליט"א, רב המועצה האזורית שפיר הגאון הרב שלום כהן שליט"א, וחתנו של הרב - הדיין הגאון רבי אדיר כהן שליט"א.
סיום הש"ס משניות, שנלמד על ידי בחורי הישיבה במהלך ימי השבעה, נערך על ידי נכדו של רבנו - הבחור יצחק נסים מאזוז.
קרדיט: ים לביא
































תגובות